NEN: "Het doel van het Facilitair Bedrijf is om in de tijd werkelijk te kunnen verbeteren"

In Nederland is NEN het centrum van normalisatie. NEN helpt bedrijven en andere partijen om onderling heldere en toepasbare afspraken te maken. NEN vertegenwoordigt ook Nederlandse bedrijven en partijen om samen met centra in andere landen afspraken te maken op Europees en zelfs mondiaal niveau.

Om richting klanten goed te presteren en voor medewerkers een prettig werkklimaat te realiseren is het voor NEN van groot belang dat het Facilitair Bedrijf haar diensten optimaal organiseert. Een hoge interne klanttevredenheid onder de medewerkers is dan het resultaat.

In samenwerking met Integron is NEN gestart met het ontwikkelen van een plan van aanpak en de voorbereiding voor het eerste interne klanttevredenheidsonderzoek voor het Facilitair Bedrijf. NEN en Integron zijn een samenwerking van 3 jaar overeengekomen; jaarlijks zal de interne klanttevredenheid in kaart worden gebracht. "Doel van het Facilitair Bedrijf is om in de tijd werkelijk te kunnen verbeteren" aldus Edwin van der Zijden, Manager Operations.

Ruimte voor verbetering

Het onderzoek onder de 250 medewerkers is online uitgevoerd. De betrokkenheid was hoog te noemen; 65% heeft meegewerkt aan het onderzoek. NEN-Facilitair Bedrijf scoort met een gemiddelde klanttevredenheid van een 7.3 goed en boven het Nederlandse gemiddelde van een 7.0. Echter, uit het onderzoek blijkt dat er zeker ruimte is voor verbetering. Omdat er in de opzet van het onderzoek onderscheid is gemaakt tussen diverse interne klantgroepen (van MT tot medewerker bedrijfsbureau) is het voor NEN Facilitair Bedrijf mogelijk om heel gericht verbeteringen door te voeren.

"Integron heeft de resultaten van het onderzoek gepresenteerd. Vervolgens zijn wij de afgelopen twee maanden actief bezig geweest met de verbeterpunten uit het rapport en hebben keuzes gemaakt om tot concrete acties te komen. De komende maanden gaan we deze acties implementeren. De trendmeting zal moeten uitwijzen of deze acties hebben gerealiseerd in het gewenste effect!"

Edwin van der Zijden, Manager Operations

Deel dit artikel!

Vrijblijvend adviesgesprek, een prijsopgave, of meer informatie?

Vraag gratis advies of informatie aan via onderstaand formulier.



Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Contact-Kay

Kay Sijbrandij

Lees ook…

Ga naar de bovenkant