Onderzoek onder je medewerkers
Een enthousiaste en betrokken medewerker is het beste visitekaartje van je organisatie. Daarnaast voorkom je een hoog verloop door te sturen op de optimale medewerkersbeleving. Om inzicht te krijgen in wat die cateringmedewerker, schoonmaakster, receptionist of stafmedewerker drijft, is een medewerkersonderzoek van groot belang.

Waarom medewerkersonderzoek uitvoeren?
Met inzichten uit het onderzoek weet je hoe jouw organisatie zich verhoudt tot de benchmark en kun je gericht werken aan verbeteringen op organisatie-, team- en individueel niveau.
Medewerkerfeedback ophalen: hoe?
Integron biedt op maat oplossingen om stuurinformatie op te halen bij je medewerkers om de medewerkerbeleving te optimaliseren, dit doen we middels jaarlijks MTO, strategische medewerker feedbackprogramma’s, continu medewerkerfeedback en employee journey onderzoek.
Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO)
Kwantitatief grootschalig on- of offline onderzoek over alle belangrijke thema’s, zoals werkdruk, leiderschap, vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en loyaliteit:
Grootschalig onderzoek
inzicht in alle aspecten
‘weten waar je staat’ t.o.v. de benchmark
(twee)jaarlijks inzetbaar
Perfect in te zetten wanneer…
… het (meerdere jaren) geleden is dat je onderzoek gedaan hebt
… je verdiepend inzicht wenst in de gehele organisatie
… het een verplichting is in de CAO of ISSO
… je jouw organisatie breed wilt vergelijken met de branche
Medewerker feedbackprogramma
Vaker informatie over relevante onderwerpen en thema’s voor groepen medewerkers.
Op maat programma met combinatie van onderzoeksoplossingen
Meerdere momenten per jaar feedback ophalen
Verdieping in specifieke thema’s
Mix van korte en lange vragenlijsten
Een strategisch programma is perfect wanneer…
… je al traditioneel MTO doet, maar de vorderingen van het verbeterplan wilt monitoren en bijsturen over de langere termijn
… je af wilt van het traditionele MTO en vaker en korter inzicht in specifieke thema’s wilt.
… Je meer flexibiliteit in het uitsturen van de vragenlijst wilt
… je de inhoud wenst aan te passen per onderzoek naar groepen medewerkers
Continu medewerkerfeedback
Continu inzicht en verbeteren (wekelijks/maandelijks) onderzoek naar de eNPS binnen jouw organisatie.
Continu inzicht
Korte vragenlijsten
Trends en ontwikkelingen in de tijd
Je zet continu medewerkerfeedback in als…
… je naast een traditioneel MTO vaker feedback wenst van je medewerkers
… je de mate van aanbevelen van je medewerkers (eNPS) continu inzichtelijk wilt hebben en verbeteren
… je benieuwd bent wat een promoter, passive en detractor kenmerkt
… je vaker (onderdelen) van je organisatie wenst te meten
Employee Journey onderzoek
Doorlopend weten hoe de medewerkers onderdelen van de journey ervaren. Dit doen we door het mappen van de journey, te meten en vervolgens te verbeteren:
Continu inzicht
Combinatie van interactieve mapping sessies en kwanitatief onderzoek middels korte vragenlijsten
Gericht op specifieke medewerkers in onderdelen van de employee journey
Employee journey onderzoek is voor jou als…
… je onderdelen van de employee journey wenst te verdiepen
… onboarding wenst te optimaliseren zodat medewerkers sneller en beter ingewerkt zijn
… verloop wenst terug te dringen door te leren van vertrekkende medewerkers
… je ambassadeurs wilt maken van medewerkers die de organisatie verlaten
Deze organisaties halen
al het beste uit hun medewerkers
“Het enige dat ik zelf heb moeten doen is het versturen van een vooraankondiging aan de medewerkers. De tekst hiervan leverde Integron aan. Voor de rest ben ik volledig ontzorgd”
Bernard Boxum
“Om ervoor te zorgen dat de onderzoeksresultaten breed landen binnen de organisatie heeft de Project Manager van Integron niet alleen aan de Raad van Bestuur en het MT de onderzoeksresultaten gepresenteerd, maar vooral ook op alle locaties aan de teams”
“De samenwerking met Integron is goed bevallen. Vooral na het onderzoek hebben zij zich in de sessies bewezen als sparring partner.”
“Naast dat bij alle aspecten goed meegedacht wordt, is Integron flexibel en behaalt de afgesproken deadlines. De resultaten van het onderzoek worden overzichtelijk weergegeven in het uitgebreide en gebruiksvriendelijke online dashboard ‘Employee Heartbeat’. Baker Tilly Berk vond hierin de perfecte partner voor de uitvoer van het medewerkeronderzoek, bij Integron doen ze wat ze beloven.”
“Als je echt wilt weten wat er leeft in je organisatie, dan is Integron dé partij om het medewerkeronderzoek te laten uitvoeren.”