Facilitaire Dientverlening Boskalis: Klantgericht en duidelijk zichtbaar

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (hierna Boskalis), van oorsprong een echt Rotterdams havenbedrijf, is anno 2015 een toonaangevende internationale dienstverlener, gespecialiseerd in innovatieve totaaloplossingen voor grote maritieme uitdagingen en actief in meer dan 75 landen, verspreid over zes werelddelen.

Om haar positie in deze sterk concurrerende markt te behouden en te verstevigen, is het voor Boskalis van groot belang dat de facilitaire dienst het primair proces van Boskalis optimaal ondersteunt en dat medewerkers van Boskalis de facilitaire dienstverlening positief beleven.

In samenwerking met Integron heeft Boskalis een onderzoek uitgevoerd naar de beleving van de facilitaire dienstverlening. Het onderzoek is online uitgevoerd onder 200 medewerkers en 35 facilitair professionals van Boskalis, welke gevraagd is het onderzoek in te vullen vanuit het oogpunt van de medewerker. Dit stelt Integron in staat om een vergelijking te maken tussen de facilitaire beleving van medewerkers van Boskalis en de perceptie die de facilitair professionals hebben van de facilitaire beleving.

Het onderzoek toont aan dat de facilitaire dienst van Boskalis bovengemiddeld presteert, de medewerkers waarderen de facilitaire dienstverlening met een 7.5, tegenover het Nederlands gemiddelde van een 7.1. Uit het onderzoek blijkt dat de facilitaire dienstverlening van Boskalis klantgericht en duidelijk zichtbaar is, complimentwaardig dus! Echter, uit het onderzoek blijkt ook dat er verschil zit tussen de daadwerkelijke beleving van de medewerker en de perceptie van deze beleving van de facilitair professionals. Naast het onderscheid tussen medewerkers en facilitair professionals, is er in het onderzoek ook onderscheid gemaakt tussen de verschillende gebouwen van Boskalis, dit stelt Boskalis in staat om heel gericht verbeteringen door te voeren.

Integron heeft a.d.h.v. de onderzoeksresultaten eerst het MT van de facilitaire dienst van Boskalis geïnformeerd en geactiveerd, middels een interactieve presentatie waarin een eerste aanzet tot verbeteracties is gedaan. Hierna is de gehele facilitaire dienst betrokken bij het onderzoek en is Integron samen met Boskalis tot gerichte verbeteracties gekomen die moeten bijdragen aan een verbeterde beleving van de facilitaire dienstverlening binnen Boskalis.

Deel dit artikel!

Vrijblijvend adviesgesprek, een prijsopgave, of meer informatie?

Vraag gratis advies of informatie aan via onderstaand formulier.



Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Contact-Kay

Kay Sijbrandij

Lees ook…

2020-05-15T11:59:42+00:00Tags: , |
Ga naar de bovenkant